<< Klikken om de inhoudsopgave te openen >> Navigatie: White papers > CAF rapport en wizard |
In Mill7 is een standaard CAF rapport opgenomen.
Het standaard CAF rapport is gebaseerd op gegevens die staan opgeslagen in Firmas, Personen en Relatiebeheer.
Om de gegevens in te kunnen voeren is tevens een CAF wizard ontwikkeld.
De wizard toont de gebruiker een opeenvolging van schermen waarmee alle benodigde velden om het standaard CAF rapport aan te maken, kunnen worden ingevoerd.
Relatiebeheer bestanden en velden die op het standaard CAF rapport en wizard gebruikt worden, moeten in uw eigen relatie beheer database geactiveerd zijn.
U kunt bestanden en velden activeren via het beheer menu. Zie ook de algemene help voor relatiebeheer.
Wilt u andere bestanden of velden gebruiken dan kunnen het rapport en de wizard daar mogelijk op aangepast worden.
Voor het standaard CAF rapport en wizard is gebruik gemaakt van de standaard Mill7 relatiebeheer database.
Omdat de Mill7 relatiebeheer database naar eigen voorkeur ingesteld kan worden, kan het zijn dat de CAF wizard en het CAF rapport hier eerst op aangepast moeten worden.
Dit geldt bijvoorbeeld voor namen van bestanden en velden en voor tabel coderingen.
U kunt het standaard rapport en wizard gebruiken als basis om een op uw situatie afgestemde procedure te maken.
Wijzigen default rapport en wizard
Als u een licentie voor Crystal reports heeft kunt u het rapport zelf aanpassen. U heeft hiervoor crystal report versie 8.5 nodig.
Een voor uw situatie aangepast rapport moet worden opgeslagen in de Mill7\report\custom folder.
Voor ondersteuning bij het aanpassen van het CAF rapport kunt u contact opnemen met de Millogic helpdesk.
U kunt zelf de wizard aanpassen. Dit kan bijvoorbeeld met het Windows kladblok.
Zorg ervoor dat de door u aangepaste wizard staat opgeslagen in de Mill7\data folder.
Voor ondersteuning bij het aanpassen van de wizard kunt u contact opnemen met de Millogic helpdesk.
CAF rapport
Om het CAF rapport te kunnen draaien moet de volgende optie in het maatwerkmenu worden opgenomen: CAF report, Client acceptance form.rpt.
U past het maatwerkmenu aan via menu Beheer> Maatwerkmenu aanpassen.
Het rapport wordt vervolgens opgestart via het maatwerkmenu en toont de gegevens van de entiteit geselecteerd in relatiebeheer.
Het rapport kan ook vanuit de wizard worden opgestart. In dat geval moet in de wizard de variabele report_xx gebruikt worden.
Caf wizard
Om de wizard te kunnen gebruiken moet de volgende optie in het maatwerkmenu worden opgenomen: CAF wizard, CAF wizard.wzr.
De wizard kan vervolgens opgestart worden vanuit het maatwerkmenu.
Algemene werkwijze wizard
Na het opstart scherm moet eerst een firma als doel vennootschap worden geselecteerd.
Het is ook mogelijk om een nieuwe firma aan te maken. Mill7 zal dan automatisch Relatiebeheer activeren en een debiteur aanmaken.
Eventueel eerder ingevoerde gegevens zullen op de vervolg schermen worden getoond. Via de wizard schermen kunnen die gegevens worden aangevuld en gewijzigd.
Gegevens die in de wizard worden ingevoerd worden direct opgeslagen in de Mill7 database en hoeven niet apart bevestigd te worden.
Het wizard scherm bestaat uit 3 delen:
–invoerdeel voor data
–help informatie
–navigatie paneel
Met behulp van de buttons <volgend> en <vorige> kan door de schermen worden gebladerd .
Ook kan via het navigatie paneel met een dubbelklik van de linkermuisknop direct naar het begin van een sectie gesprongen worden.
Met behulp van de button <Note> kunnen notities worden ingevoerd. Deze worden ook afgedrukt op het CAF rapport.
Bij de document schermen voor de doelvennootschap, de UBO en de UPC kan met behulp van de gele envelop button een link naar een document worden vastgelegd.
Standaard instellingen en coderingen
Namen van schermen, bestanden en velden kunnen afwijken van uw eigen installatie. Controleer in dat geval de genoemde verwijzing naar veld en bestand nummers.
Waar nodig dient u uw relatie beheer instellingen aan te passen of het CAF rapport en CAF wizard aan te passen.
De volgende standaard variabelen, bestanden, velden en tabel coderingen zijn gebruikt:
Gebruikte variabelen
Zie het help onderwerp wizards voor alle mogelijkheden.
User_groups=0,1,2
Alleen gebruikers met rechten in groep 0, 1 en 2 kunnen de wizard gebruiken
Select_status_entity=PROS
Alleen entiteiten met status=PROS (veld 15 in bestand F111) kunnen via de wizard worden bewerkt.
Status_default=PROS
Nieuwe entiteiten die aangemaakt worden via de wizard krijgen de status PROS (veld 15 in bestand F111).
Andere variabelen die gebruikt kunnen worden met een standaard waarde zijn Default_currency_invoicing, Default_entity_type, Default_service_company_code en Default_VAT_code_client_invoice.
Documents_entity_xx=XXXX
Lijst van voorkomende documenten voor de doelvennootschap.
Waarbij xx een volgnummer aangeeft en XXXX de documentcode uit tabel 145 van veld 8 in bestand F144.
In de wizard worden de volgende document codes gebruikt: VERM, DOEL, STRUCT, MANAGR, COMP, INTERNET
Document_list=UBO en Documents_entity_optional_from=xx
Documenten tot xx zijn verplicht voor de doelvennootschap en worden automatisch aangemaakt. Overige documenten kunnen worden toegevoegd met de <add document> button.
Documents_firms_xx=XXXX
Lijst van voorkomende documenten voor een UPC.
Waarbij xx een volgnummer aangeeft en XXXX de documentcode uit tabel 145 van veld 8 in bestand F144.
In de wizard worden de volgende document codes gebruikt: STRUCT, PROOFOWNER, PROOFREP, PROOFEXIST, COC, COMP, INTERNET
Document_list=UBO en Documents_firms_optional_from=xx
Documenten tot xx zijn verplicht voor de UPC en worden automatisch aangemaakt. Overige documenten kunnen worden toegevoegd met de <add document> button.
Documents_persons_xx=XXXX
Lijst van voorkomende documenten voor een UBO.
Waarbij xx een volgnummer aangeeft en XXXX de documentcode uit tabel 145 van veld 8 in bestand F144.
In de wizard worden de volgende document codes gebruikt: PASS, WCH, LOR, ORG, INTRO, CV
Document_list=UBO en Documents_persons_optional_from=xx
Documenten tot xx zijn verplicht voor de UBO en worden automatisch aangemaakt. Overige documenten kunnen worden toegevoegd met de <add document> button.
Doc_synch=1
Document gegevens ingevuld bij de entiteit, firmas en personen worden gesynchroniseerd met andere records in bestand F144 waar deze persoon/firma (veld 12) voorkomt voor het betreffende soort document (veld 8).
Gebruikte bestanden en velden
Scherm 2 Algemeen: | bestand 111, velden 7,36,46 |
Scherm 3 Activiteiten: | bestand 24, velden 6,8 |
Scherm 4 Service en vergoedingen: | bestand 117, velden 7,13,20,19,21,16,22 |
Scherm 5 Medewerkers intern: | bestand 116, velden 6, 7 |
Scherm 6 Aandelen: | bestand 121, velden 5,11,12,13,35,14 |
Scherm 7 Bestuurders: | bestand 110, velden 5,7,16 |
Scherm 8 Deelnemingen: | bestand 126, velden 5, 33 |
Scherm 9 Marktinformatie: | bestand 132, velden 6,8,11 |
Scherm 10 UBOs: | bestand 136, velden 7,8,10,15,25 |
Scherm 11 Documenten entiteit: | bestand 144, velden 12,5,6,8,9,15,10. |
Scherm 12 Documenten firmas: | bestand 144, velden 12,5,6,8,9,15,10. |
Scherm 13 Documenten personen: | bestand 144, velden 12,5,6,8,9,15,10. |
Scherm 14 Documenten: | bestand 144, velden 12,5,6,8,9,15,10. |
Scherm 15 Administratief: | bestand 125, velden 42,43,44 |
Scherm 16 Compliance DNB: | bestand 140, velden 13,14,16,17 |
In een wizard kan met behulp van de variabele Report_xx een of meerdere rapporten worden opgenomen.
In de CAF wizard is op scherm 17 het CAF rapport opgenomen:
Screen_17=Report_01
Report_01=Client Acceptance Form.rpt, Client Acceptance Form
Het bestand Client Acceptance Form.rpt moet aanwezig zijn in de Mill7\report\custom folder. Wordt het