Relatiebeheerinstellingen, rubrieken

<< Klikken om de inhoudsopgave te openen >>

Navigatie:  Beheer > Relatiebeheer instellingen >

Relatiebeheerinstellingen, rubrieken

De module Relatiebeheer is geïntegreerd in het scherm Relaties.

In het tabblad Relatiebeheer kan een maatwerk database worden onderhouden met 35 bestanden.

Het standaard rapport Basisgegevens> Relatiebeheer rubrieken geeft een overzicht van alle bestanden en rubrieken die gebruikt kunnen worden.

Het gebruik van de bestanden en rubrieken en de indeling van de tabbladen kan naar eigen voorkeur worden ingesteld

 

Via menu Beheer> Relatiebeheerinstellingen> Rubrieken kunnen instellingen per rubriek worden gewijzigd.

 

Rubrieken kunnen op het relatiebeheer scherm zowel in de recordlijst als in de tabbladen getoond worden.

Lijst

Moet een rubriek in de recordlijst vermeld worden dan kan hier de volgorde, titel en lengte van de rubrieken worden ingesteld.

 

Tabblad

Hier kan de naam van de rubriek op het tabblad worden ingegeven.
Is de rubriek gekoppeld aan een tabel dan kan een standaard waarde worden geselecteerd. Bij het aanmaken van een nieuw record wordt de rubriek automatisch gevuld met deze waarde.

 

RMvelden

 

Overig tabblad

Alleen lezen

Als deze optie aanstaat kan de rubriek niet gewijzigd worden.

 

Decimalen

Hier kan gekozen worden hoeveel decimalen op het scherm worden weergegeven.

 

Verplicht

Met de optie 'Kleuren verplichte velden Relatiebeheer' in Instellingen> Relatie kan een signaal kleur worden ingesteld of een verplicht veld wel of niet is ingevuld.

 

Rapporteren wijzigingen

Mill7 kan van relatiebeheer rubrieken de wijzigingsstatus bijhouden. Dit kan bijvoorbeeld gebruikt worden voor het rapporteren van gewijzigde vennootschappen aan de Nederlandse Bank.

Het status veld waarin de wijzigingsstatus wordt gecontroleerd is F90.wijz_cont (0=ongewijzigd, 1 = gewijzigd).

Dit veld kan gebruikt worden in bijvoorbeeld het maatwerk rapport Gewijzigde vennootschappen.

 

De wijzigingsstatus kan niet worden gezet voor rubrieken die niet worden ingevoerd via relatiebeheer.

De oorzaak hiervan is omdat bijvoorbeeld de naam en het adres van bijvoorbeeld een adviseur is gerelateerd aan vele vennootschappen.

 

Onderhoud Tabellen zonder recht

Wanneer het recht 'Wijzigen tabellen' uitstaat kan via de optie Onderhoud tabel zonder recht bij een relatie management veld aangegeven worden of een gekoppelde tabel toch gewijzigd mag worden.

 

Tabblad / Kolom / Reg

Door middel van deze velden wordt aangegeven op welk tabblad en op welke positie een rubriek op het scherm moet worden weergegeven.
Is 1 van de velden niet gevuld dan wordt de rubriek niet getoond.

 

Selectie in zoekschermen

Wanneer bij een rubriek een zoeklijst mogelijk is kan worden aangegeven of en hoe de rubriek in de zoeklijst wordt weergegeven.

Als gekozen wordt voor de instelling 'Soort vast' kan een vaste waarde worden ingevoerd die als standaard filter wordt gebruikt bij het opbouwen van de zoeklijst.

 

Toelichting NL / Toelichting ENG

Hier kan een omschrijving van het veld worden ingevoerd.

Op het relatiebeheerscherm kan per rubriek door middel van de rechter muisknop en de keuze Toelichting de omschrijving  worden bekeken.