<< Klikken om de inhoudsopgave te openen >> Navigatie: Beheer > Relatiebeheer instellingen > Relatiebeheerinstellingen, bestanden |
De module Relatiebeheer is geïntegreerd in het scherm Relaties.
In het tabblad Relatiebeheer kan een maatwerk database worden onderhouden met 35 bestanden.
Het standaard rapport Basisgegevens> Relatiebeheer rubrieken geeft een overzicht van alle bestanden en rubrieken die gebruikt kunnen worden.
Het gebruik van de bestanden en rubrieken en de indeling van de tabbladen kan naar eigen voorkeur worden ingesteld
Per bestand per tabblad kunnen de rechten voor lezen, schrijven en verwijderen worden toegekend aan een gebruikersgroep.
Bestanden en tabbladen waar geen rechten voor zijn worden niet getoond op het scherm.
Via menu Beheer> Relatiebeheerinstellingen> Bestanden kunnen de namen van de bestanden en tabbladen worden gewijzigd.
Per tabblad kunnen 2 kolommen met rubrieken worden getoond.
De positie en lengte van de kolommen kan hier worden ingesteld.
1 Uniek record per relatie
Staat deze optie aan dan kan per relatie maar 1 record van dit bestand worden aangemaakt.
Aflopend sorteren / Volgorde
Een bestand kan 1 of meerdere sleutelvelden hebben. Welke dat zijn wordt weergegeven in het informatie blokje Volgorde.
Is de optie 'Aflopend sorteren' aangevinkt dan zullen de records in aflopende volgorde van de sleutelvelden op het scherm getoond worden.
Rapporteren wijzigingen
Mill7 kan van relatiebeheer rubrieken de wijzigingsstatus bijhouden. Dit kan bijvoorbeeld gebruikt worden voor het rapporteren van gewijzigde vennootschappen aan de Nederlandse Bank.
Het status veld waarin de wijzigingsstatus wordt gecontroleerd is F90.wijz_cont (0=ongewijzigd, 1 = gewijzigd).
Dit veld kan gebruikt worden in bijvoorbeeld het maatwerk rapport Gewijzigde vennootschappen.
Reset bestand en rubrieken
Hiermee worden de instellingen van het bestand en de bijbehorende rubrieken teruggezet naar de standaard instelling van Mill7voor dit bestand.